Прегледи: 4676 - Коментари: 6
Националният идеал

Националният идеал Националният идеал

Националният идеал
/ЕСЕ/

Изготвил: Ради Красимиров Радев 11"Д" клас №18 при Професионална Гимназия по Лека Промишленост и Икономика "Атанас Буров"
град Горна Оряховица


Националният идеал е нещо много преходно. Преди повече от 130 години този идеал са били традициите, християнската вяра и свободата на отечеството. Но днес едва ли е така. Преди няколко години бившият вече /бел.ред - Слава Богу/ министър на външните работи Соломон Паси заяви, че националният идеал е членството в НАТО и Европейският съюз, а президентът нарече това цивилизационен избор – България да се върне в Европа, макар че от 13 века не е мръднала оттам, и е преживяла много по-тежки членства в един или друг военен пакт. Но да се върнем на националния идеал, който трябва да обедини хората, за да не следват те известния напоследък "идеал" – емиграцията.

Защо трябва да се сещаме за хората, дали всичко, що имат на този свят, за свободата на България, само по празници като Трети март, 19-ти февруари и 2-ри юни? Защо господата управляващи се сещат за идеалите – свещените, морални принципи, крепили народа ни от хан Крумово до Ботево време само по време на предизборните си кампании, за да убедят народа да пусне вота си в тяхна полза?
Защо в България постоянно има показни разстрели на видни бизнесмени със "законен" бизнес? Ако бяхме по-нормална държава и поне малко по-демократична, щеше ли да има всекидневни протести на служители на Министерството на вътрешните работи, лекарите, фермерите и дори учителите от цяла България.
Нека не забравяме една от главните причини, поради която България падна в своето 500-годишно иго, нека не забравяме завета на Кубрат и нека не забравяме какво пише на фасадата на парламента на Републиката! Кога ще спрем да се делим на партии, групировки и ръководители? Нима България не е една, нима всички ние не я обичаме по един или друг начин? Нали всеки има това право? Нима тя не е над всичко?

За всеки човек националният идеал е различен. За мене той не е само един. Това са Християнската вяра, семейството, което е най-святото нещо на този свят, и празниците, които започваме да забравяме напоследък. Има и нещо, което е също много величествено – природата на милата ни родина. Заради нея хора от цял свят идват, за да се удивят на хубостите й, и останат тук.
Бих завършил с думите:
"Защо трябва да се гордеем с родината си?"
Защото звездите са най-ярки над Пирин,
защото небето се оглежда в езерата на Рила,
защото Отечеството ни отвоюва своята 13-вековна история на Балканите.
Защото България е моята Родина!


Бел.ред. - Това есе на средношколец е наградено от ПП "Свобода" начело с Павел Чернев със специална Грамота. И националистБг.ком се присъединява към поздравите за младия българин. Дай Боже, повече юнаци на Родината.

А шеговитият сериозен въпрос е: Кого от снимките избирате?






Потребител:


Коментар:

1. Потребител: Националист     Дата: 2009-01-27 01:26:40    
Една хубава инициатива на хората на Павел Чернев. И аз избирам Паисий. На Соломон и Симеон "не вервам"!
Трябва повече млади хора да се възпитават така. Че загиваме, загиваме като нация.

2. Потребител: Четател     Дата: 2009-01-27 08:57:08    
Браво младеж,на това се вика Българче!Дано се раждат повече такива деца!

3. Потребител: PageB-pisatelq na eseto     Дата: 2009-01-27 13:32:04    
"""2. Потребител: Националист Дата: 2009-01-27 01:26:40
Една хубава инициатива на хората на Павел Чернев."""

НЕ СЪМ ОТ ХОРАТА НА ПАВЕЛ ЧЕРНЕВ !!!
Благодаря Ви !

4. Потребител: Националист     Дата: 2009-01-27 15:13:03    
Естествено, не съм написал, че авторът на есето е от "Хората на Павел Чернев". А че популяризирането и Грамотата са тяхна работа. Същественото е, че младият автор е националист=патриот /според Речник на английския език - Оксфорд "85 г/ и със сърцето си разбира днешната съдба на България.

5. Потребител: Dobito     Дата: 2009-01-27 20:47:12    
Ей, Ради, много добро есе!Продължавай в същия дух!Ама да те запитам къде е посвещението?

6. Потребител: Кавхан сюбиги     Дата: 2010-06-05 20:44:08    
Сега какво - обидил съм някого на етническа основа ли? Ами и на мен ми е обидно като отворя Талмуда да чета неща от сорта на "Гоите са плюнка и трябва да бъдат избити почти до крак. Само малка част от тях трябва да робува на евреите" или че половите сношения с деца над 3 години са нещо нормално? Или ето ги директно от Уикипедия: "Не оставяйте животните си в домове на неевреи, защото подозираме неевреите в неморални отношения с тях. Жена не трябва да остава сама с неевреи, защото подозираме, че са похотливи. Нито мъж трябва да остава сам с тях, защото подозираме, че проливат кръв."(Abodah Zara: 22a, chapter II, MISHNAH [2]); "Защо тогава да не оставяме женски животни при нееврейки? - каза Мар' Укба б. Хана: Защото неевреите често посещават жените на съседите си. И ако някой от тях случайно не намери жената, но види кравата, може да направи с нея нещо неморално. Но дори и жената да е там, той пак може да мърсува с животното. Както беше казал Учителят: Неевреите предпочитат кравите на израелтяните пред собствените си жени." (Abodah Zara: 22b, GEMARA, първи абзац, последните пет реда [3]); "Нееврейската собственост е като пуста земя и принадлежи на този, който пръв я завземе." (Baba Bathra 54b, текста на зелен фон [4]); "Не е нужно да връщаш загубена вещ на неевреин." (Baba Kamma: 113b, първата фраза и четвъртата фраза на зелен фон [5]); "Р. Йонатан каза: Неевреин, който изучава Тора заслужава смърт, защото е писано: Мойсей ни даде закон като наследство. Това е наше наследство, а не тяхно." (Sanhedrin 59a, първият текст на зелен фон и нататък изречението [6]); "Р. Ханина каза: Неевреин, който удари евреин заслужава смърт, защото е писано: и като се огледа и видя, че няма никой, уби египтянина и го скри в пясъка. Р. Ханина каза също: Този който удари израелтянин по челюстта, все едно е нападнал Божието Присъствие, тъй като е писано: Да удариш човек (израелтянин) е все едно да удариш Бога." (Sanhedrin 58b, осми абзац [7]); " Разрешено е на евреин да не плаща на неевреин за неговия труд." (Sanhedrin 57a, последния текст на зелен фон [8]); "Ако вол на израелтянин намушка вол на неевреин, евреинът не дължи нищо. Но ако вол на неевреин намушка вол на израелтянин...., неевреинът трябва да заплати всички щети." (Baba Kamma 37b, MISHNAH [9]); "Бог няма да пощади този, който омъжва дъщеря си за старец, взема жена за невръстния си син и връща изгубена вещ на неевреин." (Sanhedrin 76b, трети абзац. Този със зелените полета [10]); "Ако неевреин убие израелтянин или друг неевреин, се осъжда на смърт. Но ако израелтянин убие неевреин, няма да получи смъртно наказание." (Sanhedrin 57a, втори текст на зелен фон [11]); "Каквото и да открадне неевреин от израелтянин или друг неевреин, е задлъжен да го върне. Но ако израелтянин открадне от неевреин, може да задържи откраднатото." (Sanhedrin 57a, първи текст на зелен фон[12]). Според критиците на Талмуда, трактат Baba Kamma 113b [13] е доказателство, че юдейската религия позволява на евреите да мамят неевреи. [14]"